Bun venit pe Raiman Rental

Termeni si conditii

Accesarea, vizitarea, folosirea sau cumpararea produselor prezentate pe site-ul  www.inchirieriautotargoviste.ro – administrat de SC. RAIMAN AUTO 2015 SRL, CUI: 35013275, j15/629/2015, cu sediul in com. Vulcana-Pandele, sat Vulcana-Pandele, Str. Principala, nr. 36, jud. Dambovita, tel. 0723 696 401, contact@raiman.ro , cu obiect de activitate CAEN 4520 – Intretinerea si repararea autovehiculelor –  implica acceptarea termenilor si conditiilor mai jos enumerati.

Adresa de email la care oricine poate raporta eventuala incalcare a dreptului de autor sesizata pe site este contact@raiman.ro .

Definitii:

Contract – include informatiile din urmatoarele documente: Contract de Inchiriere, Termeni si Conditii de Inchiriere, Fisa de Predare – Preluare si toate specificatiile din Anexele la Contract.

Autoturism / Autovehicul – reprezinta vehiculul oferit spre inchiriere impreuna cu toate accesoriile sale.

Tarif de Lista – reprezinta tariful pentru o zi de inchiriere (24 h) corespunzatoare autoturismului inchiriat.

Carburant – poate consta in benzina sau motorina, in functie de tipul autoturismului inchiriat.

Client – persoana care semneaza Contractul de Inchiriere

Anexe – documente aditionale Contractului de Inchiriere

Fisa de Predare – Preluare – document in care se noteaza starea autovehiculului atat la predare, cat si la preluare

Grila de costuri pentru daune – lista cu costuri aferente fiecarei clase auto in functie de localizarea si natura daunelor

Utilizator – persoana mentionata in Contract, care poate conduce autovehiculul inchiriat de Client.

Partener – persoana juridica care intermediaza inchirierea intre Raiman si Client

Preambul:

Clauzele contractuale includ informatiile din urmatoarele documente: Contract de Inchiriere, Termeni si Conditii de Inchiriere, Fisa de Predare – Preluare, grila de costuri pentru daune si toate specificatiile din Anexele la Contract.

Conditiile de fata sunt obligatorii si trebuie respectate pentru a putea inchiria un autoturism de la Raiman de catre persoanele fizice/juridice romane sau straine.

Tarifele contin TVA.

1. Obligatiile Raiman

1.1. Sa transmita Clientului dreptul de folosinta asupra autovehiculului ce constituie obiectul Contractului prin: livrarea autovehiculului, completarea si semnarea fisei de predare-preluare, inmanarea cheilor si a actelor masinii (certificat de inmatriculare, polita de asigurare RCA) in original.

1.2. Sa asigure Clientului asistenta rutiera, pe teritoriul Romaniei, pe toata durata contractului, 24h/24, 7zile/7 in caz de accident sau pana mecanica (defectiune tehnica). Raiman nu este responsabila de remedierea anvelopei in caz de pana.

1.3. Sa inlocuiasca autovehiculul (in limita disponibilitatii), in caz de avarie care nu poate fi remediata pe loc, daca dauna nu este din vina Clientului, intr-un interval de 24 ore, in functie de locatia in care s-a constatat defectiunea. In cazul in care dauna este din vina Clientului se va solicita blocarea unei noi garantii pentru livrarea unui nou autoturism.

1.4. In cazul in care Raiman va fi in imposibilitatea de a inlocui Autovehiculul, Clientului i se va restitui partea aferenta costului chiriei calculate proportional cu durata in care autovehiculul nu a putut fi folosit.

1.5. Raiman nu este responsabila de pierderile suportate de catre Client in caz de defectare sau avarie a autovehiculului, cu exceptia cheltuielilor autorizate de Raiman pentru reparatii.

1.6. Din momentul livrarii autovehiculului si pana la reintrarea in posesia acestuia, Raiman este exonerata de raspundere pentru daunele provocate in trafic de autovehiculul inchiriat Clientului, precum si de taxele de drum ori de pod sau amenzi rezultate din ocuparea abuziva a unui loc de parcare, nerespectarea legislatiei rutiere sau a legilor Romaniei.

1.7. Prin eliberarea chitantelor de completare si anulare ale depozitelor preautorizate Raiman se degreveaza de indisponibilitatea sumelor din contul Clientului si recomanda contactarea si prezentarea chitantelor catre banca de la care Clientul detine cardul.

2. Obligatiile Clientului 

Observatie

In conditiile unei rezervari efectuate telefonic, prin e-mail sau prin parteneri, rezervarea poate fi anulata de Raiman, fara a datora nimic Clientului sau intermediarului, in cazul in care Clientul final nu indeplineste cerintele minime obligatorii pentru inchiriere prevazute in contract si publicate pe site-ul Raiman.

2.1. Sa fie posesorul unui permis de conducere national si/sau international valabil (obligatoriu permis international pentru acte emise in tari cu alta scriere decat in alfabetul Latin si pentru cele obtinute prin conducere auto cu volan pe dreapta, Ex.: UK, India, Australia, Japonia). La semnarea Contractului, trebuie prezentate in original permisul de conducere impreuna cu un act de identitate si un card de credit. Utilizarea cardului de credit este obligatorie pentru blocarea depozitului. Nu sunt acceptate carduri pre-pay sau Diners Club. Se pot folosi carduri de tip fintech (Revolut, Monese, N26 etc.) pentru plata serviciilor, dar nu si pentru blocarea garantiei.

2.2. Pentru soferii tineri cu experienta Intre 0-1 ani, precum si pentru soferii seniori cu varsta de peste 70 de ani, se va percepe o taxa suplimentara de 15 euro/zi iar garantia pentru daune va fi cuprinsa Intre 1200-3000 de euro, In functie de clasa masinii Inchiriate. iar Raiman Isi rezerva dreptul de a Inchiria doar anumite clase de masini.

2.3. In cazul rezervarilor confirmate, Raiman isi rezerva dreptul de anulare a acestora in cazul in care Clientul intarzie ridicarea autoturismului cu peste 3 ore fata de ora stabilita de comun acord, daca Clientul nu anunta in prealabil.

2.4. Sa permita conducerea autovehiculului doar persoanelor autorizate de Raiman si mentionate in Contract, sau reprezentantilor Raiman.

2.5Sa nu conduca autovehiculul in afara suprafetelor carosabile, pe drumuri nepavate, neasfaltate, inchise circulatiei publice. In caz contrar, Raiman va incasa valoarea reparatiei, indiferent de tipul garantiei alese de client din garantie sau va debita cardul de debit/credit al clientului prezentat la semnarea contractului, cu notificare in prealabil.

2.6Sa nu faca si sa nu permita interventii tehnice sau estetice asupra autovehiculului fara consimtamantul scris al Raiman.

2.7Sa instiinteze Raiman, la solicitarea acesteia, cu privire la locul unde se afla autovehiculul si sa permita examinarea autovehiculului de catre reprezentantii Raiman, in maxim 24 de ore de la cererea acesteia.

2.8Sa nu foloseasca autovehiculul pentru taximetrie, transport alternativ – ridesharing (ex. Uber, Bolt, Bla Bla Car ect.), scoala de soferi, activitati de impingere sau tractare, curse, antrenamente, concursuri, in scopul transportarii unor substante periculoase sau activitati ilegale, care pot deteriora starea Autovehiculului, precum si sa nu ii dea nicio alta destinatie, alta decat pentru transport de persoane in regim de inchiriere. In cazul in care autoturismul inchiriat este pus sub sechestru sau distrus/deteriorat de catre autoritati sau Client, in urma folosirii lui pentru obtinerea unor foloase necuvenite din transportul unor obiecte sau substante interzise, Clientul se afla raspunzator de intreaga contravaloare a autovehiculului.

2.9Animalele de companie (ex.: caini, pisici) pot fi transportate in autoturismele Raiman numai in cutii (custi, genti) speciale, inchise pe durata calatoriei. In caz contrar, se vor aplica aceleasi conditii mentionate la punctul 3.10.

2.10Pentru nerespectarea prevederilor privind obligatiile Clientului – prevazute in Capitolul 2 (exceptie punct 2.1 – caz in care Raiman are dreptul de a anula unilateral rezervarea fara restituirea sumelor in caz de avans incasat) se incaseaza integral depozitul de garantie.

2.11Clientul are obligatia de a mentine autoturismul in stare corespunzatore de folosinta pe toata perioada contractuala si de a preda autoturismul in aceeasi stare ca aceea de la data luarii in primire. In cazul oricaror daune produse autoturismului pe perioada contractuala, (inclusiv daune cauzate de lovirea animalelor sau daune cu autor necunoscut) clientul are obligatia de a suporta costurile tuturor reparatiilor necesare pentru a readuce autoturismul in starea existenta la data luarii in primire, in limita garantiei blocate cu conditia respectarii predeverilor de la punctul 7. In caz de nerespectare a procedurii in caz de dauna, prevazuta la punctul 7, Clientul este responsabil de intreaga valoare a reparatiilor, costurilor de imobilizare si a costurilor generate de lipsa de folosinta a masinii.

3. Desfasurarea Contractului. Livrarea, Inlocuirea si Restituirea Autovehiculului. 

3.1. Livrarea si restituirea autovehiculului se vor face la locul, data si ora stabilite de Client impreuna cu Raiman si mentionate in formularul de rezervare si Contract.

3.2. Predarea si preluarea masinii in afara orelor de program (L-V 09:00 -18:00) se poate realiza la cererea clientului. In acest caz se va percepe o taxa suplimentara de 10 € per preluare/predare.

3.2.1. Deteriorarea sau distrugerea jantelor sau a anvelopelor atrage dupa sine obligatia Clientului de a achita o taxa de serviciu de 50 € si costul de reparatie sau inlocuire al elementului deteriorat/distrus.

3.2.2. Avarierea partii inferioare a autovehiculului, reprezentand elementele de sub masina (scut, baie de ulei, esapament, toba etc.) atrage dupa sine obligatia Clientului de a achita o taxa de serviciu de 50 € si costul de reparatie sau inlocuire al elementului deteriorat/distrus.

3.3. Restituirea autovehiculului in alt loc decat cel in care a fost livrat se face numai cu acordul Raiman si se va percepe o taxa suplimentara de dislocare, cuprinsa intre 30 € si 250 €. In cazul in care Clientul solicita restituirea autovehiculului intr-o alta locatie ulterior preluarii masinii, va informa Raiman in scris sau sunand la numarul de telefon 0374 606 000. Raiman va trebui sa isi dea acordul asupra acestei modificari contractuale, iar Clientul va achita taxa suplimentara de dislocare mentionata anterior, taxa care va fi comunicata in scris de catre Raiman, prin SMS sau e-mail. Incasarea taxei se va face la returul autoturismului din garantie, cash sau pe baza cardului de credit/debit prezentat de catre Client la semnarea contractului de inchiriere.

3.4. In cazul in care Clientul lasa masina intr-o alta agentie decat in cea stabilita initial prin contract, fara sa anunte modificarea locatiei de predare i se va incasa o taxa suplimentara de 250 €.

3.5. La restituirea autovehiculului peste ora limita conform contractului, se va percepe un tarif suplimentar de 10 €/ora, agreat prin contract. Daca Clientul intarzie predarea autovehiculului fara a avea acordul Raiman, compania are dreptul sa reintre in posesie pe cheltuiala si riscul Clientului.

3.6. Restituirea este efectiva in momentul semnarii fisei de predare de catre Raiman si Client.

3.7. Pentru autovehiculele restituite in afara orelor de program (weekeend si/sau nocturna) sau in conditii meteo care impiedica verificarea masinii se prelungeste responsabilitatea Clientului pentru eventuale avarii si respectiv deblocarea garantiilor cu 24 ore de la returul efectiv al autoturismului. Aceasta conditie se aplica si in cazul in care masina returnata de catre client este murdara si trebuie spalata pentru a se putea face verificarea.

3.8. Abandonarea de catre Client a autoturismului fara notificarea Raiman in scris sau sunand la numarul de telefon 0374 606 000, fara a preda cheia unui reprezentant Raiman si fara semnarea bilaterala a fisei de preluare va atrage raspunderea Clientului pentru toate costurile aferente relocarii autoturismului in agentia din care a fost inchiriat, si a altor costuri aferente readucerii autoturismului la starea initiala in cazul in care autoturismul este preluat in alte conditii decat cele in care a fost predat pe baza procesului-verbal. Aceleasi conditii sunt valabile si in cazul in care clientul refuza predarea masinii.

3.9. Clientul are obligatia de a restitui autovehiculul cu aceeasi cantitate de combustibil pe care a avut-o la inceputul perioadei de inchiriere (conform fisei de predare-primire). In caz contrar, in urma notificarii scrise din partea Raiman, Clientul este de acord cu plata unei taxe de alimentare de 20 € si contravaloarea combustibilului lipsa, conform bonului fiscal de alimentare. Nu se acorda credit pentru combustibilul in plus fata de cantitatea initiala furnizata de Raiman.

3.10. La livrarea masinii catre Client, se va specifica stadiul de curatenie al masinii, atat interior cat si exterior, acesta urmand sa semneze procesul-verbal continand aceste mentiuni. In cazul in care la restituire, autovehiculul necesita mai mult decat procedura standard de spalare pentru readucerea la starea anterioara inchirierii, Clientul este de acord cu plata unei taxe de administrare de 50 € la care se va adauga contravaloarea serviciilor de spalatorie auto, conform facturii care i se va transmite pe e-mail.

3.11. Taxele de parcare pe timpul preluarii-predarii autovehiculului, in alta locatie decat cea propusa de Raiman, precum si parcarea pe toata perioada utilizarii masinii inchiriate de la Raiman revin in totalitate Clientului. Acesta va suporta alaturi de costul parcarii, toate taxele prevazute de legislatia in vigoare, atat pe teritoriul Romaniei cat si in alte state, taxe de drum, taxe de trecere a podurilor, taxe de stationare in aeroporturi sau spatii speciale cu durata limitata, amenzi rezultate de pe urma nerespectarii regulilor de circulatie. In cazul neachitarii celor de mai sus, Raiman va achita amenzile rezultate din neindeplinirea obligatiilor de catre Client. Raiman va factura catre client valoarea efectiva a amenzii plus o taxa de administrare de 50 €/amenda.

3.12. Alimentarea de catre Client a autovehiculului inchiriat de la Raiman, cu alt carburant decat cel indicat de producator (notat in talon si pe fisa de predare-primire) atrage dupa sine obligatia Clientului de a achita o taxa de serviciu in valoare de 50 €, costul transportului cu platforma, costul aferent zilelor de imobilizare in service, costul de reparatie conform devizului de reparatie, precum si realimentarea corespunzatoare.

3.13. Inchirierile in afara granitelor Romaniei necesita acordul scris al Raiman si se supun unor conditii speciale. Pentru obtinerea documentelor necesare tranzitului granitelor se va percepe o taxa de 50 € .

3.14. Depozitul de garantie pentru iesirea din tara este de minim 1200 € si maxim 5000 €.

3.15. Deplasarea in afara granitelor este permisa doar pe teritoriul Uniunii Europene si a Spatiului Economic European. In cazul in care se va incalca aceasta obligatie, in eventualitatea unei daune sau a unui furt, Clientul va fi responsabil cu toata valoarea masinii.

3.16. In caz de defectiuni si/sau evenimente rutiere, petrecute in afara granitelor tarii, Clientul are obligatia, conform contractului semnat la livrarea masinii, de a restitui masina in interiorul granitelor Romaniei suportand integral costurile.

3.17In cazul pierderii sau deteriorarii cheilor, a actelor originale sau a accesoriilor auto, in cazul pierderii jetonului de parcare sau pierderii placutelor de inmatriculare de catre Client, Raiman va incasa de la acesta, contravaloarea obiectelor deteriorate/pierdute la pretul din factura de achizitie al fiecarui accesoriu, sau la valoarea amenzii pe care Clientul trebuie sa o achite, la care se adauga o taxa de administrare de 50 €

3.18Raiman nu poate fi facut raspunzator pentru eventualele obiecte uitate in Autovehicul de catre Client si neidentificate la predarea autovehiculului.

4. Plata Serviciilor

4.1. Clientul plateste integral, la semnarea Contractului, inchirierea (masinii si a optionalelor pe care le inchiriaza), taxa pentru reducerea garantiei (daca a optat pentru) si eventualele taxe suplimentare stabilite prin procesul-verbal.

4.2. Facturarea in RON se face la cursul de vanzare al BNR din ziua semnarii Contractului.

4.3. Plata inchirierii se poate face cu cardul de credit, de debit (Visa, MasterCard sau American Express) sau in numerar, nefiind acceptate carduri pre-pay, Diners Club. Se pot folosi carduri de tip fintech (Revolut, Monese, N26 etc.) pentru plata serviciilor, dar nu si pentru blocarea garantiei.

4.4. Tarifele nu includ: costurile carburantilor, taxele de drum cu exceptia vignetei de drum pentru Romania care este inclusa in tariful de inchiriere, amenzile primite pentru incalcarea regulilor de circulatie pe drumurile publice si a legislatiei nationale in vigoare sau costuri rezultate in urma actiunilor Autoritatilor Locale vis-a-vis de Autovehiculul ce face obiectul acestui Contract, pe durata inchirierii. Plata integrala a acestor sume vor fi in sarcina Clientului.

4.5. Clientul trebuie sa achite totalul obligatiilor financiare ramase, conform Contractului, in momentul predarii autovehiculului, in baza documentului de plata emis de Raiman.

4.6. Orice suma neachitata de Client catre Raiman la finalul Contractului, precum si alte sume ivite ulterior (cost prelungire perioada inchiriere, amenzi, penalitati, taxe, etc.) sau costuri cu reparatii ale autoturismului in urma daunelor produse pe perioada contractuala conform art. 2.11, pot fi incasate de Raiman de pe cartea de credit a Clientului, cu somatie prealabila in scris. Orice valoare incasata in lipsa Clientului, cu acordul acestuia prin semnarea conditiilor prezente, se finalizeaza cu transmiterea din partea Raiman a unui email continand chitantele corespunzatoare incasarii.

4.7. In cazul intarzierii platii, peste termenul stipulat in Contract, Raiman are dreptul de a percepe penalitati in valoare de 1%, din valoarea sumei datorate, pentru fiecare zi de intarziere.

4.8. In cazul returnarii anticipate a autovehiculului, Clientului i se va restitui contravaloarea serviciilor achitate in avans, recalculata in functie de modificarea pretului/zi. Restituirea se va putea face in bani sau prin acordarea unui voucher in reteaua Raiman, valabil 12 luni.

4.8.1. Voucherul poate fi folosit pentru reducerea valorii inchirierii viitoare. Pentru utilizarea acestuia, clientul trebuie sa mentioneze telefonic sau pe mail ca poseda un astfel de voucher si sa il prezinte la ghiseu (in format fizic sau electronic) la momentul ridicarii masinii.

Voucherul poate fi folosit la oricare dintre agentiile Raiman din Romania si se poate cumula cu alte oferte valabile. De asemenea, voucherul poate fi oferit cadou.

4.9. Garantia se restituie la finalul perioadei contractuale, intr-un termen de maxim 30 de zile de la data semnarii fisei de predare de catre Raiman si Client. Raiman nu raspunde pentru intarzierile in restituirea garantiei cauzate de factori externi precum intarzieri ale institutiilor bancare, greva, blocarea conturilor Clientului etc.

5. Procedura in Caz de Daune:

5.1. Clientul are obligatia de a anunta imediat Raiman despre orice avarie noua descoperita la autovehiculul inchiriat.

5.2. Daca dauna are autor necunoscut Clientul are obligatia de a obtine, inainte de restituirea masinii, Autorizatia de Reparatie de la Organele de Politie.

5.3. Daca accidentul s-a produs din vina Clientului si au fost implicate 2 masini acesta are urmatoarele obligatii:

5.3.1. Completarea formularului de constatare amiabila daca cei 2 soferi isi recunosc vina;

5.3.2. Proces Verbal + Autorizatie de reparatie obtinute de la Organele de Politie in cazul in care cei doi soferi nu se inteleg amiabil.

5.4. Daca accidentul nu s-a produs din vina Clientului,si au fost implicate 2 masini acesta are urmatoarele obligatii:

5.4.1. Completarea formularului de constatare amiabila daca cei 2 soferi isi recunosc vina, copie RCA vinovat, copie Certificat Inmatriculare vinovat, copie CI vinovat, copie Permis Conducere vinovat;

5.4.2. In cazul in care cei doi soferi nu se inteleg amiabil vor fi necesare: copie RCA vinovat, Proces Verbal si Autorizatia de reparatie obtinute de la Organele de Politie.

5.5. Daca in accident au fost implicate mai mult de 2 masini sau in urma accidentului au rezultat vatamari corporale Clientul are obligatia sa contacteze Organele de Politie pentru obtinerea Procesului Verbal si a Autorizatiei de Reparatie.

5.6. In cazul unui accident in care a fost lovit un animal clientul are obligatia sa anunte Organele de Politie de indata ce s-a produs accidentul.

5.7. In toate cazurile descrise anterior Clientul are obligatia de a verifica completarea corecta atat a Constatarii Amiabile, cat si a Autorizatiei de Reparatie si Procesului Verbal eliberate de Organele de Politie.

5.8. In caz de nerespectare a procedurii in caz de dauna Clientul este responsabil de intreaga valoare a reparatiilor, costurilor de imobilizare si a costurilor generate de lipsa de folosinta a masinii.

5.9. Orice dauna noua aparuta pe perioada inchirierii autovehiculului se va factura conform grilei de costuri pentru daune, anexata Contractului de inchiriere, inclusiv daunele minore, precum zgarieturile.

5.10. In cazul in care garantia de daune a fost blocata doar partial din cardul de credit, daca masina se intoarce cu o dauna noua, care sa presupuna in mod rezonabil efectuarea de reparatii, Raiman va bloca diferenta garantiei pe cardul de credit al clientului la predarea masinii, in cazul in care aceasta este efectuata direct unui reprezentant al Raiman, urmand ca suma sa ramana blocata pana la emiterea devizului de reparatii de catre un service autorizat. In cazul in care valoarea devizului depaseste suma blocata, clientul nu va fi indreptatit la restituirea niciunei parti din suma. In masura in care valoarea devizului este inferioara valorii sumei blocate, clientului ii va fi restituita diferenta rezultata. Daca masina este predata in afara orelor de program sau in orice alta situatie in care predarea nu se face direct unui reprezentant al Raiman, dupa emiterea devizului de reparatii, se va emite factura pentru diferenta dintre valoarea devizului si suma blocata, cu obligativitatea achitarii acesteia in maxim 10 zile de la primirea acesteia. In cazul neachitarii in termenul mentionat, se vor percepe penalizari de 1% pe zi pentru zilele de intarziere.

6. Prelungirea, Incetarea si Rezilierea Contractului

6.1. Termenii prelungirii, incetarii sau rezilierii anticipate a Contractului nu pot fi stabiliti decat cu acordul Raiman.

6.2. Intentia Clientului de prelungire a Contractului se comunica catre Raiman, cu minimum 24 de ore inaintea expirarii Contractului. Tariful agreat se achita in aceleasi conditii in care a fost incheiat contractul initial, in termen de maximum 24 de ore de la inceperea perioadei de prelungire. Contractul poate fi prelungit prin acordul scris al ambelor parti.

6.3. Contractul inceteaza de drept la sfarsitul perioadei de inchiriere.

6.4. Contractul poate inceta inaintea implinirii termenului prin acordul partilor sau ca efect al rezilierii.

6.5. In cazul in care reziliaza Contractul, Raiman instiinteaza Clientul telefonic, prin fax sau prin posta electronica.

7. Returnarea / Anularea Serviciilor

7.1. Atat in cazul incetarii Contractului inainte de termen cat si in cazul rezilierii, Clientul are obligatia de a preda autovehiculul in termen de 12 ore de la momentul rezilierii.

7.2. In cazul in care clientul vrea sa anuleze solicitarea de inchiriere, acesta trebuie sa anunte cu cel putin 48 de ore inainte de inceperea Contractului.

8. Dispozitii Finale

8.1. Clientul este pus de drept in intarziere pentru toate obligatiile asumate in Contract si nerespectate ca atare la termene.

8.2. Orice litigiu care decurge din sau in legatura cu acest Acord va fi solutionat mai intai pe cale amiabila si doar in caz de esec, partile se vor adresa instantelor competente din Bucuresti.

8.3. Pentru orice disputa, prezentul Contract constituie o dovada.